נאום מעלית הוא כלי קריטי שכל מחפש עבודה חייב להצטייד בו. נאום המעלית נבנה לאחר תהליך המיקוד שכל מחפש עבודה צריך לעשות כשלב ראשון.

כל מי שמחפש עבודה צריך להפיץ את העובדה שהוא מחפש עבודה.
ככל שהתפוצה שלך תהיה רחבה יותר כך ניתן להגיע ליותר מעסיקים פוטנציאלים.
בדרך זו יפתחו בפניך הרבה יותר משרות רלוונטיות עבורך וזו הדרך להגיע לעבודה ראויה עבורך כמה שיותר מהר.

נאום מעלית

ישנם שני כלים שחייבים להצטייד בהם בתהליך של חיפוש עבודה:

  • קורות חיים– כלי חשוב, כולם מכירים אותו רבות כתבתי אודותיו.
  • נאום מעלית.

 נאום מעלית הינו מושג ישן ומוכר בעולם העסקים.
אני ייבאתי אותו לעולם מחפשי עבודה והוא זוכה לתגובות נהדרות מכל מי שאימץ אותו.
חשוב לי שכל מחפשי העבודה יכירו את “נאום המעלית” וישתמשו בו על מנת לייצר דרך אפקטיבית וקצרה יותר למציאת עבודה.
במאמר זה אספר מה זה ואיך מיצרים נאום מעולה, איך ואיפה כדאי להשתמש בו.

מה זה נאום מעלית?

נאום מעלית הוא ההצגה שלך.
הצגה משובחת מייצרת תהליך איכותי וקצר הרבה יותר.
כפי שכבר סיפרתי, הנאום הגיע מעולם העסקים.
באנגלית קוראים לו: Elevator Speech   או  Elevator pitch.
הוא נולד בשנות השמונים כשיזמי הייטק צעירים ניסו להשיג מימון למימוש המיזמים שלהם.
הם איתרו את בעלי ההון הרלוונטיים ולכדו אותם במעליות, כשלרשותם זמן קצר מאוד לעניין את בעל ההון במיזם שלהם.
המטרות שלהם היו: לספר בקצרה על המיזם שלהם, לעניין מאוד את בעל ההון ולהשיג פגישה איתו.

אז איך כל זה קשור למחפשי עבודה?

בתחילת עבודתי כיועצת למחפשי עבודה נזכרתי בנאום המעלית. זה היה בשנת 2016.
באותם ימים למחפשי עבודה היה כלי אחד – קורות חיים.
היה לי ברור שכדי להגיע למקסימום הזדמנויות נדרש כלי נוסף, ואימצתי את נאום המעלית לעולם של מחפשי עבודה.
כתבתי על הנושא הרבה והיום מחפשי עבודה רבים מבינים שהם נדרשים להצטייד בנאום בתהליך של מציאת עבודה.
מחפשי עבודה חייבים להפיץ את המסר שהם מחפשים עבודה אך המטרה החשובה (וזו שפעמים רבות נשכחת) היא לרתום את אותו אדם לעזרתם.
מטרתך בשימוש בנאום המעלית היא לקדם ולמנף את התהליך שלך במציאת עבודה.
העזרה יכולה להיות באמצעות מידע על תפקידים רלוונטים עבורך, ארגונים שכדאי לך לפנות אליהם, אנשי קשר שעשויים לעזור לך.
אותו אדם עשוי לעיתים לקשר אותך, לקצר עבורך תהליך מיון, להמליץ עליך למעסיק פוטנציאלי ולקדם אותך על פני מועמדים אחרים ועוד.
האפקט מוכח – בעזרת נאום טוב ניתן להגיע להרבה יותר הזדמנויות תעסוקתיות!

איך ואיפה כדאי להשתמש בנאום מעלית

ישנן שתי אפשרויות:

  • איתור רשימת אנשים אליהם נכון לך לפנות
  • מינוף הזדמנות ספונטנית

איתור ויזום – לכל מי שמחפש עבודה יש אנשי קשר, שכדאי לו לפנות אליהם.
אנשי הקשר יכולים להיות:
בני משפחה, חברים, אנשים ממקומות עבודה קודמים,
בעלי משרות בכירות, אנשים מקושרים,
כאלה העובדים במקום עבודה אטרקטיבי ועוד.

מינוף הזדמנות ספונטנית– כדאי לכל מי שמחפש עבודה לזהות הזדמנויות הנקרות בדרך ולמנפן, וזאת במקביל לתהליך של איתור ויזום.
ההזדמנויות יכולות להיות בכל מקום, עם אנשים מוכרים או עם כאלה שבמקרה נתקלת בהם.
אנשי קשר מהסוג הזה ניתן לפגוש:
באירועים משפחתיים/ חברתיים
בתור לרופא
בגן השעשועים
בתור בסופרמרקט ועוד.
בדרך זו ניתן להגיע להמון אנשים, הרבה יותר מרשימת אנשי הקשר אליהם היית פונה באופן יזום.
מחפשי עבודה שאימצו את הדרך הזו, פנו כמעט בכל מקום כמעט לכל אחד.
כך הגיעו להרבה יותר הזדמנויות תעסוקתיות רלוונטיות עבורם, ודרכם למציאת עבודה ראויה התקצרה מאוד!

* אם לא ברורה לך הדרך הנכונה לבניית נאום מעלית מעולה, אני מזמינה אותך לרכוש את הקורס המקיף שלי על נאום המעלית.
הקורס בעלות מינימלית של 59 ₪ ובאורך של כשעה ומצורף כאן תקציר להתרשמות. 

חשוב לדעת, שזה לגמרי לא פשוט לייצר נאום מעלית, ואנשים מקדישים לזה הרבה זמן ומאמץ, אך התוצר של נאום מעלית מעולה שווה כל מאמץ.

הנאום חייב לצאת ממך באופן קולח, שוטף ואותנטי עבורך.
כדאי לנסות את הנאום  מול אנשים קרובים אליך ולבדוק מה זוכרים מכל מה שאמרת,
איזה מסרים עוברים ואיזה לא, מה נשמע טוב ומה לא כל כך.
בעזרת המשוב ניתן לשפר את הנאום עד שיתקבל נאום מעלית הכי טוב שיכולת לייצר.
הנאום  שלך ישמש אותך לאורך כל הדרך-
מפתיחת הדלתות
בראיון עבודה
מבחני המיון ועד לקבלת התפקיד הראוי.
נאום מעלית נפלא ייצר עבורך תהליך אפקטיבי וקצר הרבה יותר.

לסיום, אני יודעת שרבים מתקשים לייצר נאום מעלית. אם הקושי הזה פוגש גם אותך, אני מציעה לא לוותר עליו ולפנות לעזרה מקצועית.

לקבלת מידע על תהליך מלא של הכוונה במציאת עבודה הכולל גם בניה של נאום מעלית וקורות חיים.

אני איתך עד למציאת עבודה ראויה,

נירית גלר ג’מילי (MA)- יעוץ מקצועי במציאת עבודה

גולשים שקראו את המאמר הזה אהבו לקרוא גם את :