כל מי שמחפש עבודה ראשית דואג לשכתוב קורות חיים ולשדרוג קורות החיים שלו, כך שיהיו אטרקטיביים יותר.
למרות כל זאת רבים חווים את התופעה שלא מגיבים לקורות החיים שלהם.
נראה שתופעה זו נוגעת כמעט בכל מחפשי העבודה. פשוט כמעט ואין תגובות לקורות החיים. נקודה. ותופעה זו היא ממש לא רק אצלך!
יתכן שזה בגללך ויתכן שלא.
בכתבה הזו אאיר על כמה סיבות אפשריות שבגללן לא חוזרים אליך. וכן,  יתכן שזה בכלל לא קשור לאופן בו מוצגים קורות חייך, וגם לא בגלל הגיל או האמהות וכוי”ב.
חשוב לדעת, שישנם “נשמות טהורות”, שכדי להשיג את מטרתם, הם משתמשים בתשוקה של מחפשי עבודה למצוא עבודה, והם יכולים להיות הסיבה, שקורות חייך לא זוכים לתגובה.
מיהם ה”נשמות הטהורות” הללו? ומה הסיבות הנוספות שיכולות לגרום לקורות החיים שלך להיות “בלתי נראים”?

“הנשמות הטהורות” / סיבות שלא תלויות בך

  1. חברות השמה אשר רוצות למלא מאגרים – זה יכול להיות על מנת להגיע ללקוחות חדשים ולהרשים עם מאגר של עובדים “חם”, או שהן שומעות על גיוס עתידי ומעוניינות להגדיל מאגר על מנת לצבור יתרון על חברות השמה מתחרות. במקרה הטוב זוכים הפונים לתגובה ש”פרטיך שמורים אצלנו במאגר ונעדכן אותך כאשר תהיה משרה שעשויה להתאים לך”.
    חשוב לי לציין, שישנן חברות השמה הגונות, שלא נוהגות לתעתע במחפשי עבודה, ואני אישית מאמינה, שפניה לחברת השמה איכותית היא דרך נהדרת להיחשף למשרות נוספות ולמצוא דרכה עבודה.
  2. קידום בגוגל – על מנת לקבל מקום טוב בגוגל חברות עסקיות וחברות השמה מפרסמות משרות על מנת לייצר תנועה גדולה באתר ובכך לקדם את האתר מול גוגל. מיותר לציין שלפניות שכאלה זוכים מחפשי העבודה להתעלמות מוחלטת.
  3. פעילות המשקפת תנופה – חברות מפרסמות משרות על מנת לשדר למשק/ למתחרים/ ללקוחות שהן חברה שגדלה ומתפתחת. הדרך שלהן לייצר חזות שכזו הינה בעזרת פרסום משרות פיקטיביות. התגובה, שלה זוכים קורות החיים במקרה הזה, דומה מאוד לסעיף הקודם, דהיינו, להתעלמות.
  4. קרולרים – “עכבישים” אשר סורקים את הרשת, מאתרים את כל המשרות אשר מתפרסמות באינטרנט ומפיצות אותם למחפשי עבודה. עבור מחפשי עבודה זה פתרון נפלא, שכן במקום ללמוד איפה ניתן למצוא משרות באינטרנט אשר מתאימות להם, עושה חברה שכזו (בעזרת מנוע חיפוש כזה) את העבודה, ומגישה להם את המשרות היישר למייל הפרטי. עד כאן זה נשמע יפה ומבטיח, עד שנתקלים בתגובה של המפרסמים של אותן משרות שאותרו והופצו.
    אותם מפרסמים רצו פרסום קטן וצנוע, שאיתו יוכלו להתמודד במתן תשובות לפונים, אך מרגע שהמשרה מאותרת על ידי מנועי החיפוש, המודעה נחשפת להרבה מאוד מחפשי עבודה, והמפרסם מוצא את עצמו מוצף באלפי קורות חיים, מבלי שום אפשרות להתמודד עם כל מה שקיבל. גם אם הוא זועק להסרת המודעה (וגם אם היא מוסרת לאלתר), הרי שמאוחר מידי, ותיבת המייל שלו כבר קרסה מאלפי המיילים. התוצאה במקרה הזה זהה למקרים הדומים – הפונים זוכים שוב לחוסר תגובה, אולי הראשונים שישלחו קורות חיים, רק הם, אולי, יזכו לתגובה.
  5. חברות שאינן מכבדות אנשים – הנוהג באותן חברות לענות רק למי שמתאים.
    אני מניחה, שהאדם שהנהיג את הנוהג הזה לא היה זמן רב בסיטואציה של חיפוש עבודה.
    והוא לא מבין, שהמוניטין של חברה נבנה גם בהתייחסות שלה לאנשים ולמחפשי עבודה, שפונים אליה ( גם אם היה כותב באותיות קטנות “רק פניות מתאימות תענינה”).

סיבות שתלויות בך

  1. קורות חיים שבאמת רשומים לא טוב, ואולי הם רשומים “נכון” אך אינם “פותחי דלתות” ואינם מקדמים אתכם לראיון עבודה.
    חשוב לעשות בדק בית ולבדוק אם קורות החיים שלך אכן מקדמים אותך.
  2. אם עד היום הגעת למעט משרות, שעשויות להתאים לך, אולי הדרך שבה פועלים לא מקדמת אותך (לדוגמא- לשלוח קורות חיים רק למודעות דרושים), ואני מציעה לך לאתגר את עצמך לפעול בדרכים אחרות ונוספות (לדוגמא- פניות יזומות, שימוש באנשי קשר ועוד).
    אני מזכירה לך שלענות למודעות דרושים זוהי הדרך הכי פחות אפקטיבית.
  3. התאמת קורות החיים למשרה הנדרשת- רבים אינם טורחים להתאים את קורות חייהם למשרה המוצעת. אני יודעת שזו עבודה רבה אך זו הדרך שקורות חייך יתפסו את עינו של המעסיק הפוטנציאלי או לחילופין יעלו בחיפוש בסורק קורות חיים.
    חשוב להדגיש את מה שיש לך להציע ומבוקש במשרה. הקפידו להשתמש באותם מילים. תעקבו אחרי הסדר שהוצג ותשנו בהתאם. כמובן כשההקפדה היא על נאמנות לאמת.
  4. התאמה לסורקי קורות חיים- כמעט כל הארגונים הצטיידו בסורק אשר סורק את קורות החיים.
    בעזרת מילות מפתח שולפים במשאבי אנוש את קורות החיים המתאימים. אך לסורקים יש מגבלות טכניות שבגללם המידע משתבש לגמרי. חשוב להכיר את המגבלות האלה ולוודא שקורות חייך אינם כוללים נתונים אלה. ממליצה לקרוא את הכתבה שכתבתי על כל מה שחשוב לדעת על סורק קורות חיים.

אז מה אני אומרת כאן?

יתכן שעשית כבר שדרוג לקורות החיים שלך, ולמרות שקורות החיים שלך עברו שכתוב מחדש הם לא זוכים לתגובה.
יתכן שחוסר התגובה נובע מסיבות שאינן תלויות בך, וזה בכלל לא קשור לגיל שלך או לניסיון המוצג בקורות חייך. אך יתכן שהסיבה לכך היא גם בגללך.
יתכן שאינם נקראים עקב בעיה טכנית המונעת סורקים לקרוא את קורות חייך.
חשוב לעשות בדק בית, ולאתגר את עצמך לפעול אחרת ולהוסיף דרכים הרבה יותר אפקטיביות.
והחיפוש באמצעות מודעות דרושים הוא דרך עם סיכויי הצלחה נמוכים מאוד.
איני אומרת לא לפעול בדרך הזו, אלא למזער אותה ולמקד פעילות בדרכים אחרות אפקטיביות הרבה יותר.

אתם מוזמנים לקרוא את המאמר “מה הכי חשוב לדעת על קורות חיים”.

אתם מוזמנים להיעזר בי ל”בדק בית” ולשלוח אלי את קורות חייכם למשוב בסיסי.
אני איתכם עד למציאת עבודה.

התמונה שצילמתי וצירפתי למאמר משקפת את התחושה שכולם לא יוצא. אולי רק דרדר. עבודה נכונה, מחושבת ומתאימה תגדל תוצרים אחרים.

נירית גלר ג’מילי – יועצת למציאת עבודה ובניית קריירה
מחברת הספר “המדריך המלא לבחירה ומציאת עבודה”

מאמרים הנקראים ביותר

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים
ניגודיות