כולם יודעים שהדרך הטובה ביותר למצוא עבודה היא באמצעות אנשי קשר. אך רוב מחפשי העבודה לא יודעים איך למנף עזרה מאנשי קשר ולהגיע בעזרתם ליותר הזדמנויות. מדריך

“אני פניתי לכל אנשי הקשר שלי וכלום לא יצא. חלק קטן ביקש שאעביר אליהם את קורות החיים שלי. וזהו. יותר לא שמעתי מהם כלום…”.
מוכר לכם? גם לכם זה קרה?
למה כלום לא יוצא מאנשי הקשר שלכם ואיך אפשר לשנות זאת?

4 עצות למנף עזרה מאנשי קשר
מחפשי עבודה פונים לאנשי הקשר שלהם ולא זוכים למענה, או במקרה הטוב הם מתבקשים לשלוח את קורות חייהם וזהו.
בדרך כלל אנשי הקשר אליהם פונים הם אנשים מקושרים או בתפקידים רבי השפעה ומספרם אינו רב.
אנשים אלו עסוקים מאוד, עסוקים מידי, כמו כמעט כולם- נשטפים בשוטף, ולכן אין להם זמן לנשום ובטח לא לעזור…
עצה ראשונה – תשנו את ההגדרה של “אנשי הקשר”. אנשי הקשר אינם רק אנשים מקושרים או בתפקידים רבי השפעה אלא כל אדם בסביבתכם (תתפלאו לגלות שמזכירה יכולה לעזור הרבה יותר…).
תפנו לכמה שיותר אנשים באופן יזום או תוך ניצול הזדמנויות הנקרות בדרככם – באירוע משפחתי/ חברתי, בגן השעשועים (עם ההורים שנמצאים שם ופנויים לשיחה), בתור בסופרמארקט (עם זה שלפניכם/ אחריכם ובמיוחד כשהתור מתארך לו), כשמוציאים את הכלב (עם בעלי כלבים בסביבתכם) ועוד…ההזדמנויות הן רבות ומגוונות. תחשבו יצירתי.
עצה שנייה – אל תבקשו עזרה אלא אספו מידע. לא כולם יכולים או רוצים לעזור אך רובם ישמחו לייעץ לכם ולתת לכם מידע שיקדם אתכם בתהליך של מציאת עבודה.
מטרת המידע היא להגיע לכמה שיותר משרות ולמנף כל הזדמנות למקסימום, דהיינו למציאת עבודה.
עצה שלישית – אספו כמה שיותר מידע: מידע הוא שם המשחק והמפתח למציאת עבודה.
אספו מידע על חברות שעשויות להתאים לכם (תחום עיסוק, גודל, יציבות, אזור גיאוגרפי, שווקים וכו’), משרות קיימות (כן, גם קיימות כי תמיד עשוי להתגלות צורך עתידי) או משרות נדרשות שאתם עשויים להתאים לפרופיל התפקיד, ומידע על אנשים נוספים חדשים או כאלה ששכחתם מקיומם שיכולים לתת לכם עוד מידע. כל מידע שכזה הוא התחלה לאיסוף מידע נוסף על הארגון, על המנהלים בו, על אנשי קשר שיש לכם אם אותו ארגון.
גוגל ורשתות חברתיות הן דרך נפלאה לאסוף עוד מידע משלים ותומך. ככל שתאספו מידע רב יותר כך תוכלו לייצר דרך קצרה יותר למנהלים הרלוונטים בארגון באמצעות פנייה יזומה או באמצעות איש קשר העובד בארגון או עם הארגון.
עצה רביעית- קטלגו ונהלו את המידע ושימרו אותו כך שיהיה נגיש, ברור ומחובר ללוח הזמנים שלכם.
דוגמא: איסוף מידע הוביל אתכם לחברה שלא ידעתם אודותיה קודם לכן, וחיפוש יסודי אודותיה העלה איש קשר שלכם שעובד בחברה. פניתם לאיש הקשר ובקשתם ממנו מידע על המנהלים. הוא הבטיח לאסוף עבורכם מידע ולחזור אליכם תוך פרק זמן מסוים.
חשוב לנהל את המידע ולרשום את כל המידע שנאסף ,ולהוסיף ביומן שלכם תזכורת ליצור איתו קשר כמה ימים אחרי המועד שעליו סוכם.
“שיניתי את כל החשיבה, אספתי מידע בכל דרך אפשרית, עברתי את מחסום הבושה…הגעתי למספר משרות מאוד מעניינות כשקודם לא הצלחתי להגיע לאף משרה רלוונטית עבורי! לאורך כל תהליך המיון אספתי עוד מידע והתאמתי את המידע שיש לי להציע למשרה המבוקשת, והדרך לזכות במשרה הפכה מבלתי אפשרית לאפשרית בהחלט. מצאתי עבודה!”

זכרו- אתם האחראים הבלעדיים לעזור לעצמכם.
תופתעו לגלות, שאנשים שמחים לתת מידע ולהראות לכם כמה הם יודעים…
אספו כמה שיותר מידע וזכרו שזו רק התחלת העבודה, ובדרך כלל עליכם להמשיך ולאסוף עוד מידע תומך ומשלים.
ככל שתאספו כמה שיותר מידע על חברות, תפקידים ואנשים כך תייצרו תהליך רחב יותר שיזמן לכם יותר הזדמנויות תעסוקה, ויכולת למנף כל הזדמנות למקסימום ולמצוא עבודה.
עזרו לעצמכם למצוא עבודה.

חיפוש עבודה מתחיל בקבלת מדריך למציאת עבודה.

אני אתך עד למציאת עבודה,

נירית גלר ג’מילי (MA) – יעוץ מקצועי במציאת עבודה ובניית קריירה
מחברת הספר “המדריך המלא לבחירה ומציאת עבודה וניהול קריירה”

מאמרים הנקראים ביותר

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים
ניגודיות