נירית היקרה,
כמי שניהל עשרות עובדים וערך בהתאמה עשרות רבות של ראיונות עבודה לאורך השנים, חשבתי שאני מוכן ובשל לחיפוש עבודה. בסדנא אצלך הבנתי כמה גדול הפער בין מציאות ומחשבה וכמה השתנה שוק העבודה ב15 השנים האחרונות מאז שחיפשתי עבודה.
בקצרה אספר, שלאחר תקופת התלבטות ארוכה הבנתי שהגעתי לתקרת זכוכית בתפקידי הקודם כמנהל כלכלה ושמבחינתי השלב הבא צריך להיות ניהול כספים.
כאן המקום להסביר, שבהשכלתי אני כלכלן, וקיים קושי מובנה בשוק העבודה במעבר מתפקידי כלכלה לתפקיד מנהל כספים שכן בחלק גדול מהתפקידים, הסמכה כרואה חשבון הינה דרישת סף לתפקיד.
מעבר לכך עדיפות ניתנת לניסיון כחשב, או לסטאז' באחת מ-4 הפירמות הגדולות לראיית חשבון, גם אלה פרמטרים נוספים שלא קיימים בקורות החיים שלי.
כך למעשה יצאתי לדרך, ללא קרקע בטוחה מתחתי, ללא תנאי סף עבור חלק מהתפקידים כפי שציינתי קודם, אבל עם ניסיון משמעותי בעולם העסקי ובעולמות הכספים ובעיקר עם רצון עז למצוא תפקיד שיהלום את כישוריי.
עברתי מסע ארוך של חיפוש עבודה.
שנה לא קלה של חיפוש אינטנסיבי, פגישות, נטוורקינג, חברים, מודעות, סוכנים, כנסים, הכרויות חדשות ועוד.
שנה רצופת עליות ומורדות, ימים שמתחילים במפח נפש ומסתיימים בפגישה חדשה ומבטיחה או ההפך…
חלפה בדיוק שנה מהרגע שהתחלתי את החיפוש ועד שמצאתי (או מצאו אותי).
התקבלתי לתפקיד סמנכ"ל כספים בחברת אחזקות, בתפקיד מאוד מעניין ומאתגר. הכישורים והניסיון שהבאתי איתי התאימו בדיוק לפרופיל שחיפש המנכ"ל.
כשיצאתי לדרך אמרת לי שזה לא יהיה קל אבל זה אפשרי. אמרת לי גם שאצטרך להפעיל את כל הקשרים שלי כי התפקיד הבא יבוא כנראה מהקשרים האלה ממישהו שמכיר אותי ומאמין בי. צדקת פעמיים.
זהו ,זה הסיפור שלי,
רציתי להגיד לך תודה ענקית!
על הסדנא המוצלחת ועל הכלים בחיפוש עבודה שלמדתי אצלך. אבל הרבה מעבר לכך על התמיכה ה"מוראלית", על העידוד, על הדחיפה, על העצה הטובה וגם על הנזיפה כשהרגשת שוויתרתי לעצמי. והכל בשיחות יזומות שלך חודשים ואפילו שנה לאחר הסדנא.
זה ממש לא מובן מאליו ועל כך תודתי הגדולה.

נ.ב.