לפעמים זה הבעיה במציאת עבודה נובעת מסיפור של ממליצים. לפעמים יודעים שאין ממליצים אך גרוע יותר כשמאמינים שיש ממליצים שימליצו אך ההמלצה שלהם גודעת כל סיכוי.
ס. שיתפה בחוויה לא פשוטה שחוויה בדיוק כזו:

התחלתי לעבוד בחברה צעירה, תחת סמנכ״ל בחברה. היתה שם אווירה טובה, משרדים יפים ומושקעים, נכנסתי לתפקיד שמאוד רציתי, לאחר תקופה ארוכה של חיפוש עבודה. כשביקשתי מהבוס שלי חומרים והסכמים נחסמתי, כשביקשתי שוב כדי לעשות את העבודה שלי יותר טוב, הוא פשוט הסביר שבעצמו מעולם לא קרא אותם.
עם הזמן שחלף, הצלחתי לאסוף מידע ולזהות דברים מאוד מאוד משמעותיים שלא תאמו את עולם הערכים והאתיקה המקצועית שלי.
הבנתי שאם אני ממשיכה בתפקיד, אני למעשה אחראית על דברים מאוד בעייתיים שיכולים לדבוק בי.
ניסיתי לשנות דברים אך זה היה מעבר לשליטה שלי.
הבוס שלי מאוד הבין אותי כשהודעתי לו שהחלטתי לעזוב את החברה והבטיח שיתמוך וימליץ עליי ועזבתי מיוזמתי.

תהליך חיפוש העבודה שלי התחיל מאוד חיובי, הגעתי לשלבים מאוד סופיים ב-2 חברות מעולות בתקופה מאוד קצרה,ושתי החברות יצרו קשר וביקשו ממליצים מהמעסיקים האחרונים שלי, וכאן התחילה הבעיה- במקום העבודה הקודם שבו עבדתי תקופה מאוד ארוכה, הבוס שלי היה מאוד פגוע כשעזבתי.
לאחר שיחות הממליצים הודיעו לי שתי החברות שאני לא ממשיכה בתהליך.

תהיתי אם פשוט היה מועמד מתאים יותר או אם אחד הממליצים אמר משהו שגרם לכל זה' בטעות או בכוונה.

המשכתי ללכת לראיונות עבודה אבל מעמדה מאוד נחותה וחלשה, עם המון חוסר ביטחון ואמונה בעצמי.
בזמן הראיונות גמגמתי, רעד לי הקול, הרגשתי לא נוח בישיבה בזמן הריאיון, המחשבה נקטעה, הרגשתי שאני מדברת ונגמר לי האוויר ואני צריכה לנשום.

לאחר תסכולים קשים והתייעצויות עם חברים על איך להציג את הדברים בראיונות עבודה, קיבלתי עצה מחבר לקחת ייעוץ מקצועי.
בעזרתה של נירית התחלתי לסדר את הדברים, את המשפטים והמחשבות, הבנתי איך להעביר מסר אוטנטי ממקום בטוח מבלי לפרט את הפרטים שלא יכולתי לספר.
חזרתי  להכיר ולהאמין בחוזקות שלי ובהישגים שלי.
תודה לך נירית על כל העזרה והתמיכה והעבודה האינטנסיבית ואלפי הטיפים הקטנים שבסופו דבר עשו את כל ההבדל וסייעו להכריע לטובתי לעומת מועמד אחר.

בתוך זמן קצר הגעתי ל-2 הצעות ביד ויכולת לבחור בין שתיהן לאחר השלמת תהליכי ריאיונות ושיחות ממליצים ב2 חברות גדולות ואיכותיות.

ס.