מצאתי הקבלה בין עולם "חיפוש עבודה" לעולם ה"שווק" ולכן אימצתי חלק מהשיטות של "עולם השווק" ל"עולם חיפוש עבודה".
כל מחפש עבודה מעוניין למכור שעות עבודה/ ידע/ שירות, ומחפש "קונים פוטנציאלים" שירצו לרכוש את מה שיש לו להציע.
אני יודעת שחלק מהקוראים מרגישים לא נוח עם המילה "מוכר", חלק אומר לעצמו "אני לא יודע למכור את עצמי" או "אני שונא למכור את עצמי". אנשים רבים לא מרגישים נוח עם המעמד הזה של ה"מכירה".
חשוב לי להבהיר שחיפוש עבודה זה תהליך של מכירה, שמציע פתרון לצורך קיים- המעסיק זקוק לעובד.ת בדיוק כמו הצורך שלך בעבודה ראויה.
האם אפשר להמשיך להסביר לך למה אני מוצאת הקבלה בין "עולם השווק" ל"עולם העבודה"?
ובכן, דמיינו מוצר חדש שיוצא לשוק ואף אחד לא מכיר אותו, מה עושה החברה שיצרה אותו? ראשית היא בודקת את הפעילות של חברות מתחרות שמפיצות מוצרים דומים.
לאחר בחינה היא בונה מסר שיווקי שמטרתו לחשוף את המוצר בשוק ולגרום ללקוח לקנות.
כך צריכים לנהוג גם מחפשי עבודה: כל מי שמחפש עבודה חייב לבנות מסר, מסר שיגרום למעסיק הפוטנציאלי לשים לב לקיומו, לרצות להעסיק אותו, ולבחור בו מכל המועמדים המתחרים איתו על אותו תפקיד.
חשוב שהמסר שיבנה יתאים לך, כזה שיהיה לך נוח ואותנטי להפיץ לכל עבר.
מסר כזה יקדם אותך וישפר את סיכוייך לייצר עוד הזדמנויות עבודה.
כל מי שמחפש עבודה מוכרח לייצר מסר שכזה.
בפרק הזה אסביר איזה סוגי מסרים צריך כל מחפש עבודה.
מהם סוגי המסרים הנדרשים לך בתהליך של חיפוש עבודה
כל מי שמחפש עבודה צריך לבנות שני שלדים של מסרים (אני קוראת לזה שלדים כי נדרש לעשות בכל פעם התאמה בין המסר לסיטואציה/ לאנשים שפוגשים/ לתפקידים המוצעים/ לסוג החברות שאליהם פונים).
מסר ארוך וכתוב – קורות חיים (מי לא מכיר?).
מסר קצר שמועבר בעל פה – נאום מעלית (אם המושג זר לך– זה בסדר! אני מבטיחה להסביר).
מניסיוני, ככל שהמסר שלך יופץ בצורה נכונה יותר ורחבה יותר כך ניתן להגיע ליותר מעסיקים פוטנציאלים שיהיו רלוונטים עבורך, יפתחו בפנייך יותר משרות נדרשות וניתן יהיה להשיג את התפקיד שראוי לך באמת, בדיוק כמו במכירות.
זו הסיבה שאני נותנת דגש גדול מאוד על הכלים שלך בתהליך של מציאת עבודה.
חשוב לי שהמסרים שלך יופצו בצורה איכותית ורחבה ככל שניתן.
הפצה רחבה
כשאני מתכוונת להפצה רחבה אני מתכוונת שעליך להפיץ את היותך מחפש/ת עבודה לכמה שיותר אנשים.
אני רואה בעיני רוחי מחפשי עבודה שחושבים לעצמם – "מה השטויות האלה! אני לא רוצה למלא את המשק בקורות חיים שלי.
ואני שואלת – למה לא? כמובן שאני מדברת על הפצה איכותית לקהל מעסיקים שהגדרת מראש, לחברות שיש להן משרות שעשויות לעניין אותך.
ביננו, האם משנה אם קורות חייך יושבים אצל שני מנהלים בחברות שונות שנמצאים באותו רחוב ובאותה עיר?
המטרה היא להגיע לכמה שיותר מעסיקים פוטנציאלים, לכמה שיותר חברות שמתאימות לך שיש שם תפקידים שיכולים להיות רלוונטיים לך.
הפצה איכותית
כדי שההפצה שלך תהיה איכותית המסרים שלך צריכים להיות כאלה שיזכרו אותם, יבינו אותם ושיהיו אטרקטיביים.
חשוב לי להסביר לך בצורה מפורטת על שני המסרים האלה, ולכן אני לא אחסוך במילים ואסביר ארוכות.
בפרק הבא אני אלמד אותך על הטכניקה של "נאום המעלית".
זוהי טכניקה שאימצתי מ"עולם העסקים" ל"עולם של מחפשי עבודה", שיניתי קצת והתאמתי את הטכניקה לצרכים המיוחדים של מחפשי עבודה.
טכניקה זו הוטמעה אצל שמחפשי עבודה רבים שליוויתי, שהשתמשו בה ודיווחו על הצלחה רבה מאוד.
זוהי הזדמנות עבורי ללמד גם אותך להשתמש בכלי חדיש ומיוחד בעולם חיפוש העבודה.
מחכה לספר לך הכל,
נשתמייל בפרק הבא,
אני איתך עד שתמצא עבודה
נירית גלר ג'מילי – יועצת ומאמנת תעסוקתית
IN&OUT – יעוץ מקצועי למציאת עבודה