רוב מחפשי עבודה נעזרים במודעות דרושים כדי למצוא עבודה. שולחים קורות חיים ומחכים. מצורפים טיפים למינוף מודעת דרושים ולהגברת הסיכוי שתזכו לראיון עבודה.

רבים מהם לא מבינים למה לא מגיבים לקורות החיים שלהם, והסיבות לכך רבות ומגוונות.
חשוב להבין, שעל פי רוב, נדרשת עשייה נוספת כדי למנף את ההזדמנות שנקרתה בדרככם באמצעות מודעות דרושים.

הכתבה פורסמה ב YNET אך לא באופן מלא. בסוף המאמר מצורף קישור למאמר

ליאת (שם בדוי) התקבלה אתמול לעבודה- תפקיד בכיר בחברה גדולה. מודעת דרושים חשפה בפניה את התפקיד, אך מה שעשתה אחרי שראתה את המודעה הוא זה, שפתח לה את הדלת. ומכאן הדרך לקבלת העבודה הפכה לאפשרית.

 טיפים למינוף מודעת דרושים

  1. איסוף מידע – אספו מידע נוסף על החברה המפרסמת את המשרה, המנהלים המועסקים בה והמנהל המקצועי אשר מנהל את התחום. ניתן לאסוף מידע באמצעות אנשי הקשר שלכם, האינטרנט, הרשתות החברתיות וכו'.
  2. התאמה – התאימו את קורות חייכם למשרה המבוקשת ולמידע הנוסף שהשגתם. מטרת ההתאמה היא להפוך את המידע אודותיכם לאטרקטיבי יותר בעיני המעסיק הפוטנציאלי.
  3. ניהול המידע – שימרו את המידע שאספתם על הארגון, האנשים והתפקיד. כמו כן שימרו את קובץ קורות החיים ששלחתם לאותה משרה. המידע צריך להיות זמין עבורכם להמשך הדרך.
  4. שליחת קורות חיים כמבוקש– תשלחו את קורות החיים למייל המפורסם במודעה אך אל תסתפקו בזה.
  5. שימוש באנשי קשר – נסו לאתר אנשי קשר, שעובדים בחברה או שמכירים אנשים מהחברה, כאלה, שיכולים לעזור לכם בקידום קורות חייכם לגורם הרלוונטי בחברה. רשתות חברתיות הן דרך נהדרת לגלות קשרים, שלא ידעתם על קיומם. אם לא מצאתם אנשים שכאלה- אין סיבה לעצור!
  6. שימוש בפנייה יזומה – נסו ליצור קשר עם גורמים רלוונטיים בארגון (רצוי עם המנהל המקצועי) באמצעות הלינקדאין (כמובן שמומלץ להצטייד בפרופיל אטרקטיבי בלינקדאין). אם לא הצלחתם אל תעצרו. תמיד קיימת אפשרות, שקל יותר להשיג את המייל של הגורם הרלוונטי בארגון. נסו לבחון מהי הדרך המהירה והקצרה ביותר, ובחרו בה.
    לפעמים לא נחשפת החברה המגייסת והמודעות מתפרסמות באמצעות גורם מקשר כגון- חברות השמה/ ציידי ראשים או מגייסים פרילנסרים, והם עשויים לפסול את מועמדותכם ובכך לחסום את דרככם למשרה הנכספת. לעיתים נחישות ופנייה לחברה עצמה יכולה לפתוח לכם את הדלת, שאותם מגשרים סגרו בפניכם. אך כמובן, שנדרשת עבודת בילוש והמון נחישות על מנת לאתר את החברה "המוסתרת". מומלץ לעשות זאת, כאשר אתם מאמינים, שאתם עשויים להתאים לתפקיד, בניגוד לדעתם של הגורמים המגשרים.
  7. חשיבות הפתיח – הקדישו זמן ומחשבה בבחירת פתיח אטרקטיבי ופותח לב אשר יצורף לקורות חייכם, כשאתם פונים באופן יזום לגורמים הרלוונטיים בחברה. מטרת הפתיח היא לסקרן ולעניין את המעסיק הפוטנציאלי, ואולי בזכותו תזכו לזימון לראיון עבודה.
  8. מעקב– רשמו לפניכם ביומן מתי אתם אמורים לצפות לתגובה. אם לא התקבלה תגובה מומלץ לבדוק עם אנשי הקשר/ המנהלים הרלוונטיים מתי לצפות לתגובה. לעיתים נכון לשלוח את קורות חייכם פעם נוספת, ולהמשיך לעקוב.

בהמשך לסיפורה של ליאת: ליאת לא קיבלה כל תגובה על קורות חייה. היא ניסתה להגיע לגורם המגשר אך ללא הצלחה. עבודת בילוש מתוחכמת והמון נחישות הובילו אותה לחשוף את הארגון "המוסתר". היא פנתה באמצעות מייל לגורם הרלוונטי בארגון (כמובן שנדרשה עבודת בילוש נוספת). להפתעתה, כעבור שעה היא זכתה לטלפון המיוחל – זימון לראיון עבודה. המנהל באותה חברה חשב כי נתוניה מתאימים, בניגוד להבנתו של "הגורם המגשר".

מחפשי עבודה רבים, הנעזרים בלוחות דרושים, מתייאשים ממיעוט התגובות.
מחקרים רבים מוכיחים כי פניות באמצעות אנשי קשר ובאמצעות פנייה יזומה מניבות תפוקות רבות ואיכותיות יותר מלוחות דרושים. עם זאת, נוכח הקושי במציאת עבודה, כדאי להשתמש בכל דרך אפשרית, ולא לפסול את השימוש במודעות דרושים.
שילוב של אנשי קשר ופנייה יזומה למינוף הזדמנות הנקרית באמצעות מודעות דרושים, עשויה לשפר את סיכוייכם במציאת עבודה.

חלק מכתבה זו פורסם לקריאת הכתבה ב YNET.

אני איתך עד למציאת עבודה,

נירית גלר ג'מילי (MA) –  יעוץ מקצועי למציאת עבודה
מחברת הספר "המדריך המלא לבחירה ומציאת עבודה"